Sprężarki Tibbis do pojazdów

  • Sprężarki Tibbis

Sprężarki tranzytowe

Sprężarki łopatkowe w autobusach, trolejbusach, pociągach i tramwajach. Podnosisz pokrywę silnika lub przedziału maszynowego i widzisz je w niebieskim lub białym kolorze.

Projekt ECOCHAMPS

Projekt ECOCHAMPS (European COmpetitiveness in Commercial Hybrid and AutoMotive PowertrainS) ma za zadanie optymalizację systemów napędowych w technologii hybrydowych lub elektrycznych układów napędowych.

Wszystko w celu ograniczenia emisji CO2 z transportu drogowego, zwiększenia przystępności cenowej oraz poprawy osiągów, komfortu i funkcjonalności układów europejskich producentów pojazdów.

Dostawcy pojazdów

Wśród dostawców pojazdów uczestniczących w projekcie znajdziesz takie firmy jak MAN, DAF, IVECO, RENAULT.

Są też beneficjenci programu tj. producenci pojazdów hybrydowych i elektrycznych tacy jak Skoda, Astra Bus, Alstom, Fiat Group (Iveco i Irisbus), Hess lub Van Hool.

Jest też polski akcent wykorzystania wyników optymalizacji systemów napędowych. Firmy Solaris Bus&Coach Sp. z o.o. z Bolechowo-Osiedle oraz Ursus Bus z Lublina korzystają ze zoptymalizowanych sprężarek łopatkowych w swoich pojazdach.

Warto podkreślić, że Gardner Denver jako jedyny producent sprężarek uczestniczy w projekcie ECOCHAMPS i dostarcza sprężarki łopatkowe do wiodących producentów środków masowego transportu.

Jeżeli interesuje Cię temat sprężarek Tibbis do pojazdów to zapraszamy do obejrzenia filmu pokazującego na żywo taką sprężarkę jest też jego krótsza wersja 

Serwis sprężarek TSSP

TSSP jako autoryzowany dystrybutor Grupy Gardner Denver (Gardner Denver, CompAir, Champion, Hydrovane) przeszkolony w serwisie sprężarek i pomp próżniowych oraz posiadający doświadczony personel techniczny naprawiający sprężarki łopatkowe od ponad 20 lat, jest zdolny podjąć się najbardziej skomplikowanych napraw kompresorów łopatkowych.

Zalety sprężarek OEM

Sprężarki łopatkowe posiadają kilka zalet, które sprawiły, że są idealnym rozwiązaniem w projekcie ECOCHAMPS:

  • trwałość konstrukcji (napęd bezpośredni, mało ruchomych części)
  • wysoka jakość sprężonego powietrza (czyste, suche, bez pulsacji)
  • energooszczędność (niski poziom energii wymagany do napędu)
  • niska głośność (zapewniająca zwiększony komfort podróży)
  • zwarta budowa (zajmują mało miejsca w pojeździe i ważą bardzo mało w stosunku do osiąganej wydajności)

Więcej o sprężarkach łopatkowych Hydrovane stosowanych w aplikacjach OEM możesz przeczytać na stronie pt. "Wyposażenie OEM"

Warunki eksploatacji sprężarek

Sprężarki montowane w środkach komunikacji są eksploatowane w ekstremalnych warunkach. Wysokie zapylenie, zmienne temperatury otoczenia, zmienna wilgotność powietrza, zmienne zapotrzebowanie na sprężone powietrze to tylko kilka cech charakteryzujących warunki eksploatacji.

Do tego sprężarka łopatkowa musi zapewnić bezpieczną pracę niektórych systemów takich jak układ zawieszenia, układ uruchamiania drzwi, układ podnoszenia i opuszczania pantografu albo aktywowanie hamulców.

Serwis w okresie gwarancji sprężarek

W okresie gwarancji masz obsługę serwisową sprzedawcy pojazdu, która może polegać w przypadku awarii na wymianie całej sprężarki. I to jest koszt sprzedawcy autobusów, trolejbusów albo tramwajów.

Po okresie gwarancji są to już koszty użytkownika pojazdów. Nawet dość wysokie. Potwierdzają nam to Miejskie Zakłady Autobusowe, Miejskie Zakłady Komunikacyjne, Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne, Zarządy Transportu Miejskiego lub Metropolitalnego, które często spotykają się z tym problemem i szukają bardziej przystępnych cenowo rozwiązań.

Serwis po okresie gwarancji

Przecież zamiast wymienić całą sprężarkę można ją naprawić. I to do tego w serwisie specjalizującym się w naprawie sprężarek łopatkowych. W serwisie sprężarek TSSP.

Mieliśmy niedawno nawet przypadek, gdy do serwisu dostarczono nam sprężarkę łopatkową rozebraną na części i spakowaną w drewnianym pudle. Użytkownik próbował sam ją naprawić, ale poddał się. Po kilku dniach sprężarka wyjechała od nas kompletna i w pełni sprawna.

Sprężarki łopatkowe Tibbis

Podnosząc pokrywę komory kompresorowej możesz zobaczyć sprężarki łopatkowe Tibbis. A my specjalizujemy się w Polsce w naprawie takich sprężarek.

Na poniższym zdjęciu widzisz sprężarkę łopatkową Tibbis, która uległa awarii.

W wyniku awarii nastąpiło zatarcie czopów wału wirnika. Sam wirnik nosi też ślady rdzy.

Pokrywy sprężarki noszą ślady zatarcia.

Powodów może być kilka:

  • Zbyt krótki czas dziennej eksploatacji albo niesprawność systemu antykondensacyjnego. Wilgoć ze sprężonego powietrza emulguje w oleju, a olej traci swoje właściwości smarne. W efekcie następuje korozja powierzchni wirnika, stojana i zatarcie sprężarki.
  • Źle dobrany olej do warunków eksploatacji albo niesprawny układ chłodzenia oleju. Olej traci swoje właściwości smarne i następuje zatarcie sprężarki.
  • I jeszcze kilka innych, których nie ma sensu omawiać, bo i tak powinieneś zlecić naprawę sprężarki łopatkowej Tibbis doświadczonemu serwisowi. Do usunięcia awarii potrzeba wiedzy i znajomości wszystkich tolerancji montażowych. A my je znamy !

Dodatkowo jeżeli potrzebna jest szybka dostawa zastępczej sprężarki Tibbis najbardziej popularnego w Polsce modelu 1822-414 to też ją mamy w naszym magazynie.

Oznaczenia sprężarek Tibbis

Podstawowe modele sprężarek Tibbis do trolejbusów i autobusów elektrycznych posiadają następujące oznaczenia:

1822-414-XX-XXX/XX (najbardziej popularny w Polsce)

1215-314-XX-XXX

1215-328-XX-XXX

1224A-430-XX-XXX

1224W-430-XX-XXX

1224A-530-XX-XXX

1224W-530-XX-XXX

Jeżeli posiadasz sprężarkę łopatkową, zamontowaną w autobusie, trolejbusie, tramwaju lub pociągu, a koszty obsługi serwisowej są znacząco wysokie ZADZWOŃ DO NAS !

Jeżeli szukasz doświadczonego serwisu sprężarek łopatkowych zamontowanych w konstrukcjach OEM, szukasz oszczędności serwisowych, ale w dalszym ciągu wysokiej jakości, SKONTAKUJ SIĘ Z NAMI albo napisz maila.

Serwis kompresorów TSSP

Systemów Sprężonego Powietrza s.c. od ponad 20 lat naprawia sprężarki łopatkowe.
• Mamy dostęp do części zamiennych niezbędnych do napraw takich sprężarek.
• Posiadamy doświadczenie i przeszkolenie niezbędne do usuwania najbardziej skomplikowanych awarii sprężarek łopatkowych.
• Analizujemy problemy eksploatacyjne i znajdujemy rozwiązania.
• Rzetelnie wykonujemy swoją pracę i mamy doskonałe referencje.

Wypróbuj Nas, a nie zawiedziesz się !

×
×