Naprawa kompresorów

Naprawa sprężarek

Naprawa sprężarek powietrza to jest to, co nam wychodzi najlepiej. Oczywiście w rozwiązywaniu problemów dotyczących instalacji sprężonego powietrza i próżni też nam idzie świetnie. Skutkuje to sprzedażą sprężarek, pomp próżniowych i systemów uzdatniania sprężonego powietrza. Ale jest to konsekwencją posiadania wiedzy, doświadczenia i jakości naszego serwisu sprężarek.

Jakie naprawiamy kompresory?

Naprawiamy kompresory śrubowe i kompresory łopatkowe różnych producentów. Ale tylko tych, do których dostępne są części. Wiedzę i doświadczenie mamy odpowiednią, więc pojawiają się prośby o naprawy kompresorów, których okres gwarancyjny już dawno minął.

Różne kolory kompresorów, różne moce, różne technologie i podobny problem – albo koszt naprawy jest bardzo wysoki, a przecież są to kompresory używane o mniejszej wartości, albo problem jest nie rozwiązany już przez 2-3 inne firmy.

Czasami jest to problem wymagający czasu lub testowania sprężarki powietrza w naszym warsztacie, a czasami jest to drobiazg, który można usunąć od razu i koszt jest znikomy.

Naprawa sprężarki Mattei

Przykładem może być awaria sprężarki łopatkowej Mattei ERC505H o mocy silnika 5,5 kW.

Zadzwonił użytkownik i powiedział: przy załączaniu się sprężarki i wyłączaniu słychać metaliczny stukot. Co to może być?.

Podobno już dwie inne firmy działające w branży naprawa kompresorów określiły wysoką stawkę, żeby zabrać się za ten przypadek.

Sprężarka ta jest konstrukcyjne bardzo podobna do sprężarek łopatkowych Hydrovane o mocy od 1,1 do 4,0 kW. Znamy je od ponad 20 lat więc padło pytanie, kiedy była wymieniana wkładka sprzęgła?

Zapadła cisza. Potem użytkownik spytał się, gdzie ona jest, jak się do niej dostać i jak sprawdzić czy jest sprawna.

Szybki instruktaż przez telefon o lokalizacji i porada jak ją sprawdzić : Proszę wziąć śrubokręt i nacisnąć na wkładkę przez szczelinę pomiędzy półsprzęgłami. Jeżeli wkładka jest twarda to z powodu wieku lub przegrzania utraciła swoje właściwości, kruszy się, pęka i stąd metaliczny dźwięk uderzających o siebie półsprzęgieł.

Po 10 minutach użytkownik zadzwonił ponownie i powiedział, że mieliśmy rację i nawet już kły półsprzęgła popękały.

Uzgodniliśmy koszy naprawy i w ciągu tygodnia mieliśmy sprężarkę w warsztacie do naprawy, ale dodatkowo też do przeglądu okresowego.

Napęd bezpośredni i elastyczne sprzęgło kłowe

Rozwiązanie bezpośredniego napędu poprzez elastyczne sprzęgło kłowe jest doskonałym rozwiązaniem zapewniającym bardziej efektywne przekazania mocy. Nie ma poślizgów przekładni pasowej, konieczności prawidłowego napinania paska lub jego przyspieszonego zużycia.

Doskonale tłumi uderzenia i drgania obrotowe oraz zapewnia dalsze przekazywanie napędu nawet po zniszczeniu wkładki elastycznej.

Elastyczną wkładkę sprzęgłową wymienia się we wspomnianych sprężarkach łopatkowych Hydrovane co 20.000 godzin lub raz na 10 lat. Wchodzi w skład zestawu serwisowego KT53. Ale przed upływem tego okresu trzeba okresowo sprawdzać jej stan techniczny bo w przypadku podwyższonych temperatur eksploatacji traci elastyczność, która jest niezbędna do przenoszenia drgań i naprężeń.

Jak naprawić kompresor?

W przypadku sprężarki Mattei wystarczy odblokować jedną piastę półsprzęgła, przesunąć ją do tyłu , aby odsłonić i wyjąć wkładkę sprzęgła. Następnie odwróć procedurę, aby ponownie ją zainstalować. Szybkie, proste i łatwe do wykonania.

Tylko trzeba było znać rozwiązanie dotyczące naprawy kompresora, by móc dostać to zlecenie. Dodatkowo trzeba było też znać szerokość szczeliny między połówkami sprzęgła w zależności od modelu kompresora, żeby prawidłowo ustawić połączenie i zagwarantować długotrwałą i niezawodną pracę bezpośredniego przekazania napędu w sprężarce łopatkowej.

Dwa kompresory Mattei - czy to przypadek?

Naprawa kompresora oraz przegląd okresowy przebiegły szybko i sprawnie. Przed wyjazdem z warsztatu sprężarka łopatkowa Mattei ERC505H spotkała się ze swoim starszym bratem. Był to kompresor łopatkowy Mattei ERC1015L o mocy 15kW, który przyjechał na naprawę układu sterowania.

Wypróbuj nasz serwis kompresorów

Jeżeli masz problem ze swoim kompresorem śrubowym lub łopatkowym, próbowałeś napraw kompresora w 2-3 firmach i mimo to dalej problem występuje to daj nam szansę.

Zadzwoń po poradę lub wycenę, albo wyślij maila z zapytaniem. Wykorzystamy całe nasze doświadczenie i wiedzę by zdobyć Twoje zlecenie naprawy kompresora.

O tym jak pracuje nasz serwis możesz przeczytać w innym miejscu strony, albo na dedykowanych wpisach dotyczących poszczególnych przypadków.

×
×